Városlista
2024. április 30, kedd - Katalin, Kitti

Hírek

2016. Január 27. 13:40, szerda | Belföld
Forrás: MTI

A Sziget készpénzmentes fizetési szolgáltató céget alapított a Cardnettel

A Sziget készpénzmentes fizetési szolgáltató céget alapított a Cardnettel

Közös céget alapított a magyar fesztiválpiac meghatározó szereplője, a Sziget Kft. és a bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt.,

a készpénzmentes fizetési megoldásokat nyújtó Festipay Zrt.-vel a nemzetközi piacon kívánnak meghatározó szerepet betölteni a jövőben.

A két alapító cég szerdai sajtótájékoztatóján kiadott közlemény szerint tavaly már a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok több mint 90 százaléka készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal.

A Festipayt 2012-ben hozta létre a Cardnet, majd 2014-ben már fizetni lehetett vele a Szigeten.

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: 2010-ben vezették be először a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetést a Sziget rendezvényein, ami akkor világújdonságnak számított. A visszajelzések jók voltak, kevesebb lett a sorban állás, többet költöttek a látogatók és egy átláthatóbb, elszámoltathatóbb rendszert hoztak létre - fejtette ki.
Mára már elvárássá vált a készpénzmentes fizetési modell a magyar fesztiválpiacon, azonban ez nincs így a világ minden fesztiválján, ezért szeretnék közösen kiaknázni a lehetőségeket - tette hozzá.

Kóka János, a Festipay Zrt. igazgatósági elnöke elmondta: a Cardnet-Cellum cégcsoport több mint 15 éve fejleszt készpénzmentes fizetési megoldásokat, kártya- és mobilalapúakat is. Tavaly két jelentős megbízást is elnyertek Romániában és Franciaországban, a következő két évben pedig legalább öt új országban szeretnének megjelenni a szolgáltatással. Távoli piacokon, Ázsiában is tárgyalnak a szolgáltatás értékesítéséről, mégpedig egy felhőalapú, távoli hozzáférést lehetővé tevő megoldással, ami ugrást jelenthet a Festipay életében - mondta.

A kutatás-fejlesztést szeretnék Magyarországon tartani, az újdonságokat mindig lehetőség szerint Magyarországon, a Szigeten fogják bemutatni - mondta. Idén az egyik ilyen újítás, hogy egy mobiltelefonos alkalmazásból lehet a kártyát feltölteni és követni a költéseket - számolt be Kóka János.

Márki László, a Cardnet Zrt. és a Festipay Zrt. vezetője elmondta: a Cardnet 2011-ben jelent meg az első jelentős fesztiválon, 2014-ben nyerték el a Sziget négy fesztiváljára szóló megbízást, így a magyar készpénzmentes szolgáltató piac legnagyobb szereplőjévé vált.

Kóka János kérdésre válaszolva elmondta: a készpénzmentes fizetési megoldást nem terheli tranzakciós illeték, mivel nem pénzügyi szolgáltatás, előtte és utána kerül sor pénzügyi tranzakcióra. Egy zárt rendszerről van szó, nem lesz belőle a MasterCarddal vagy a bankokkal konkuráló termék - tette hozzá. Elmondta, hogy a fesztiválokon kívül szeretnének például sporteseményeken, vagy akár iskolákban is megjelenni.

Gerendai Károly hozzátette: törekednek arra, hogy a rendszer a jövőben egyre több helyen legyen elérhető, az egyenleget át lehessen vinni más fesztiválokra.

Hozzátette: a rendszer alkalmas arra is, hogy növelje a fesztiválok biztonságát a személyes adatok megadásával, tárolásával, a látogatók beazonosíthatóságával. Gondolkodnak azon, hogy a jegyet "meg fogják személyesíteni", egy azonosító eljáráson fog keresztül menni a jegyvásárló, és utána kapja meg a névre szóló karszalagját - mondta a Sziget Kft. igazgatója.

Az MTI kérdésére elmondta, hogy a fesztiválozóknak nem kerül pénzbe a készpénzmentes fizetési rendszer, csak egy letétet kell fizetni érte, amit visszakap a látogató, amikor leadja a kártyát. A rendszer működtetése után a kereskedők fizetnek egy megadott százalékot, a bankkártya-használathoz hasonlóan - tette hozzá.

Kóka János kérdésre válaszolva ismertette: a Festipayben nagyjából kétharmadban tulajdonos a Cardnet és egyharmadban a Sziget Kft. A Cardnet a cégbe apportálta a szoftver kizárólagos jogát is - tette hozzá.

A sajtótájékoztatón kiadott infografika szerint tavaly 40 százalékkal nőtt a Festipay kártyákkal költött tranzakciós volumen 2014-hez képest, mintegy ötszázezer kártyával ötmillió tranzakciót hajtottak végre.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.

2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld

Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán

A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el